Tisdag

Idag var det äckligt skönt att vara ledig. Sov till 9 ungefär men orkade inte lämna sängen. Så jag låg kvar och petade på hårbollen som satt och slickade på gardinerna, och ålade ur sängen först vid 10 ungefär. Underbart.
Två pissiga dagar på jobbet tar ut sin rätt. Inte kul att jobba 9-18,45.. På en söndag!
Och på måndagen var det bara att forsätta städa upp efter helgens skit. Men det gick väl smärtfritt på rummen, då två stycken var clean-rum lite otippat sådär. Men mitt humör var i botten och jag var dödens trött.

Idag skulle Mea ev kommit på fika, men Alva var sjuk så det får bli en annan gång. Vet inte hur många gånger vi bestämt att ses, men så kommer alltid nått emellan... Shit happens.

Jag har fått en såndär fin så kallad innåtfinne på världens sämsta ställe. Jag trodde att det allra sämsta var i näsan, men nej! Den här har satt sig på underläppskanten! Det gör skit ont...

I söndags började jag dagen i frukosten. Dealen var att jag skulle vara i diskan.. Men där stod det en galen tysk så jag fick minsann göra jobb jag inte skulle göra, vilket var att plocka disk ute bland gästerna.. Och jag Hatar att bära tallrikar sådär.. Min kordination och styrka är inte byggd för sådant fysiskt och psykiskt påfrestande.. Vem kunde tro att skura en toalett var mer givande än att bära tallrikar.

Igår så var jag som sagt sådär pigg. Såg för första gången på länge fram emot lunchen. Inte pga maten, då den alltid suger, men för att få sitta ner, i tystnad. Ja, det skulle förmodligen vara normal ljudnivå för att den högljudaste och jobbigaste personen när det gäller att konversera var ledig. Men nej.. Då dundrar hon in på lunchen, för att hon hade ärenden i stan, med sin son också! Så där försvann den tystnaden.. Det var ju inte så svårt att lista ut vart han fått sin höga ljudnivå ifrån...
E kom med en superb idé om att man skulle sätta upp ett såntdär öra, som läser av ljudnivåerna, och sätta den bredvid klockan. Skulle vara asbra om man kunde slänga upp en sån, för då Måste dom i princip vara tysta.. Iaf tystare.. För ljudnivåerna skrider i så höga toner att det skorrar i öronen...

Kollade på Sweeney Todd tidigare. Har haft den liggandes ett bra tag, men aldrig tagit tummen ur röven för att kolla på den. Men den var bra. Otippat slut, dock, men bra. Visserligen skulle väl en och annan inte öppna käften för sång, men det går ju knappast att styra över.
Nu återstår bara att ta ut den andra tummen och kolla på The dark knight, som jag också haft liggandes ett bra tag men inte orkat se.

Har inte fått tillfälle att inviga dom nya skorna än.. möjligtvis att det sker nästa vecka, när mor skulle bjuda mig på lunch. Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0