Ruffs

Igår jobbade jag. 9,30-17.
Var totalt död... Var hemma 17,40 ungefär.
Var rätt mycket på jobbet för att vara en lördag. Hade bara 4 stannarum och var på tre våningar.
Fyllde en kasse med tomflaskor och var ändå mer flaskor att släpa på...
Man var ju inte så sugen på att ta en drink på kvällen.
Fick öl på mig, krossade ett glas, vin skvätte och gudvetvad..
Appropå det där glaset. Det gled ur näven på mig och åkte ner i handfatet och aldrig i mitt liv har jag vart med om så många miljoner glasbitar! For ner i toaletten och badkaret och flög Överallt! Haha.

Och det finns en del i min närhet som allt som oftast frågar när jag slutar.
Och återigen säger jag det.
Jag vet Aldrig när jag slutar. Jag har ingen schema.
Enda gången jag vet när jag slutar är om jag går kväll, och det är inte så ofta.
Så sluta fråga när jag slutar, för jag vet inte.

Iaf. När jag kom hem gick jag direkt in i duschen sen degade jag satan.
Kollade på Juno som var riktigt roande.
Cynisk sarkasm fylld med bitterhet is the shit!

När den var slut så ringde Erki och undrade om jag ville gå en sväng med henne och Ebba.
Det är rätt läskigt att gå runt i stan om helgerna.
Efter det gjorde vi en snabb visit hos hennes vän Johannes.
Men Ebba var rätt uttråkad och tuggade mest på post-it lappar.

Sen när det väl var dags för att sova så var det sån kabrakfest på första våningen att man bara hörde en dunkande bas. I det läget hade det vart bra att ha bittska mamma hemma, hehe.
Alltså.. Jag förstår att folk vill festa, det gör jag också ibland. Men aldrig i mitt liv att jag haft så hög volym på. Och aldrig att jag skulle spela så högt kl 23 på kvällen. Jag har aldrig fått klagomål så jag antar att vår volym på stereon ändå är duglig för grannarna.
Och sen finns det ett pucko som spelar gitarr heeeela dagarna och sjunger. Hade ju vart helt okej om det lät bra, men det låter förjäkla illa!

Sen var den lördagen slut.
Idag sov jag till elva-tolv nångång. Fantastiskt skönt men jag känner mig ändå riktigt apseg.
Men det är ju söndag, trots allt.
Imon ska jag och mor åka till IKEA och köpa köksprylar. Tror jag ska se om hon går med på att jag bjuder henne på käk eller nåt. Blev inget förra veckan.

Nej, nu blev det lite väl mycket skrivet än planerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0