Kent goes techno

Ja, igår var det konsert med Kent.
Orkade inte skriva något igår så jag gör det nu, som ni ser.

Jag säger såhär: Fantastiskt!

Nog för att jag hade velat ha lite mer äldre låtar så är jag mer än nöjd. Var beredd på att inte höra någon äldre dänga.
När showen drog igång kunde man i bakgrunden se en ljusvägg som visade en soluppgång. Konserten var i full gång.
Introna på deras äldre låtar, såsom chans, om du var här, musin nonstop osv hade blivit uppgraderade och lite.. mer elektroniskmusik/techno. De hade satt ihop en låt, som jag inte minns nu, som sedan drog över till en snabbare, fräsigare och dunkande Dom andra. Fenomenalt!



Ljuset vad ägd, inte så överdrivet mycket rök osv.

Två stycker "en gång till" gick igenom.
747 som första avslut.
Jönköpingspubliken är stenhård och vill bara ha mer och mer av Kent.
De kommer in och kör Mannen i den vita hatten.

Förband var "Familjen".
Något som jag aldrig hade hört innan, men det var fräsigt.

Några nackdelar fanns och det var ljudet vid vissa tillfällen.
Det lät som om att skar sig och det pep lite. Men det kunde ju bara vart  mina öron eller nått..

Efter konserten for jag och Karin och köpte mat och sen satt vi och kollade på munksjön och glodde.
Sen åkte vi runt och snackade skit, alltid lika härligt.

Var hemma runt tölv eller nått på natten, så det var bara att skutta i säng.
Underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0