Halleduttanes!

Under den här veckan har jag blivit lite.. rädd, så att säga.

Först och främst blev jag, kanske inte rädd, men jäkligt snopen när jag köpte BH.
Ja, väldigt intressant ämne jag vet...
Men.. Jag har som jag nämnt tidigare gått ner 10kg. Vilket blir att jag gått ner under min livstid cirkus 30kg sammanlagt. Jag började med ett omfång i BH på 85, med relativt normal kupa. Helt plötsligt måste jag öka kupan i hela TVÅ bokstäver, och minskar till 80.
Men nu har något helt hystieriskt hänt. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle ha minskat i kupa nu när jag tappat de senaste 10kg, men nej. Jag minskar ner till 75, men jag har ÖKAT en bokstav.
HUR GÅR DET IHOP?!?!

Karin påstår att jag kanske underskattat mig själv.
En annan sa "du är säkert gravid" och det vet jag att jag inte är.
Kan någon förklara detta?

En annan grej som fick mig att le lite men stirra vuxenlivet i vitögat var när vi var i Ullared och jag passade på att köpa lite "flytta-hemifrån-prylar", det var att nu jäklar är jag på väg ut.
Ut till ett eget hem.
Själv.
Ensam.
Läskigt.

Okej, jag överdriver väl lite, men det är för mig ett jäkligt stort steg.
Menar, jag är sist kvar så de senaste åren har det bara vart jag och mamma hemma.
Vilket är fantastiskt skönt.
Så, ja kära mamma.. Jag kommer sakna dig.

Jag kommer även sakna allt som man tar för givet nu.
Tex ett välfyllt kylskåp/frys.
Ett skåp med miljorner kryddor att välja mellan.
Ett skåp med småsaker som behövs i ett skafferi.
Saker som en sticka att klia sig på ryggen med.
Eller att välja och vraka bland mammas skivor/vinyler.
Kunna gå upp på vinden och hämta vad som behövs.
Smyga in i mammas rum och rota i hennes garderob för att hitta något snyggt att sätta på sig för en kväll på stan.
Låna saker av henne när mitt är slut.
Påpeka för henne "något sånt vore kanske bra att ha" så kommer hon hem med det dagen efter.
Och för att inte glömma; Komma hem från jobbet och det står mat på bordet.

Menar, här finns allt som man inte tänkt på att man behöver.
Saker som mor samlat på sig i hela sitt liv, och som funnits i mina 20år.

Men jag ser fram emot att flytta hemifrån.
Lägenhet är fixad och ett kök är på väg att inhandlas.

Är det någon som har någon möbel eller annat att bli av med, så hojta gärna till!

Kommentarer
Postat av: saran som i saratrorhonvet

haha, vilket angenämnt problem ändå. sålänge det inte blir jobbigt för ryggen osv. en annan fyller inte upp en a-kupa ordenligt hur jag än bär mig åt!

2008-02-09 @ 12:48:08
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se
Postat av: Mortii

"I like big boobs n' I cannot lie..."

hehehe.....

Jag tror fortfarande att du är gravid....bortförd av aliens och inseminerad av något konstigt sekret från "outer space"...

2008-02-09 @ 15:50:30
Postat av: Johanna

Här finns massor... köksbord och stolar tallrikar m.m. kom och hämta!!! gör mig lyckligt

2008-02-10 @ 12:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0