Ge mig en vinterdrog

Jag har nu insett vad som är min drog. Det kom krypandes igår.
Efter att ha pratat med min bror så blev jag lite smått stressad över att det var en del som jag skulle komma ihåg, bland annat det han bad mig om.
Jag blev även påmind av att jag skulle göra en del grejer idag, och lite annat som skulle fixat.
Så jag blev lite stirrig...
Så jag plockade fram en ram som inköptes på IKEA. En ful liten träram som är obehandlad.
Jag hade även köpt en röd färg, på tub, mystiskt. Och så plockade jag fram lite pärlor och grejer.
Alltså; Min drog är pyssel!

Jag blev lugn efter första penseldraget med färg som sveptes över ramen.
I 2 omgångar målade jag den. Jag var röd på händer och armar.
Att sedan kleta en massa lim på ramen och dutta dit det där "pärlhalsbandet" gjorde mig lyrisk.
Klippa till kortet som mamma valt ut och få allt på plats.
Och sedan ställa ramen på ett fint ställe.

Ja, jag var lugn som en harmonisk fisk efter det.

Det är även min drog på tidsfördriv.
Idag när jag gjort allt som skulle göras och jag hade en del dötid plockade jag fram den sista ramen, hämtad svart färg, silverpärlremsa och lim och satte igång.
Den ramen fick ett svartvit kort på en taggtråd.
Underbart!

Lugnande och kul.
Sen KAN det ju faktiskt även vara så att jag blir hög på doften av färg, men.. neeej. Det tror jag inte!

Idag beställde jag även lite kläder ifrån Haléns. Jag har aldrig varit direkt intresserad av att köpa kläder i mina dar, men nu de senaste året/halvårt har det ökat enormt.
Det blev 6 plagg. Summan slutade på 733kr...
Ja, det är mycket.. Men vafan... Det kliade i fingarna!
Jag vill ha mer!
MER!

Men om någon någongång får för sig att dom ska ge mig något, tex i inflyttningspresent när jag flyttar hemifrån, så får ni hemskt gärna köpa 3ramar för 15kr på IKEA. Dom är underbar!
Synd att jag inte köpte mer.. Jag har lite idéer...

Härlig dag, kort och gott!

Kommentarer
Postat av: Soph

Men herregud! Var har du fått det ifrån?!

2008-02-28 @ 21:11:27
URL: http://soph.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0