En gammal krönika?

Jag hittade den här underbara texten som jag skrev under mitt första år på medieprogrammet.
Den är lite.. virrig...
Njut!


Denna oändliga väntan

Är du också en av dem som får stå och vänta på bussen?
Är det inte lite smått frustrerande? 
Nu har bussbolagen äntligen köpt in nya bussar så att servicen ska bli mycket bättre. Man får ju hoppas att bussarna inte blir försenade. Då är det nog fler än jag som kommer att gå upp i atomer. 
Vissa, som jag, tycker det är ganska skönt att åka buss. Inte när det är för mycket folk vill säga. Men man får en stund för sig själv och att bara sitta och tänka.
Och nu, när det finns mer bussar, kanske det finns mer plats, bussarna åker oftare?
Det ska bli intressant att se hur det kommer att gå för de där bussarna.

Svävande bussar
Det är kanske inte så fascinerande att se på en buss brumma förbi. När jag var liten var jag alltid rädd för bussarna. Dom var så stora och skrämmande, dom lät så mycket.
Men något som skulle vara fruktansvärt roligt, är om man uppfann svävande bussar. Då tror jag att fler människor skulle åka buss. Då skulle man kunna skryta med att man åkt buss och folk skulle bli jätte
avundsjuka på en. I nuläget är det ju inte direkt någon som reagerar på när man säger att man åkt buss, mer än att man får kommentaren "usch då, vad jobbigt". Då skulle man ju se fram emot att åka buss, om man fick chansen att sväva omkring lite grann i staden. Vinka till alla kineser med sina kameror. Fast, kineser och japaner är ju ganska så snabba i utveckling, både när det gäller familj och teknik. Så dom skulle nog redan ha svävande bussar där borta i Asien, så då skulle dom nog bara bli imponerade över att deras
uppfinning finns i tråkiga Sverige.
Så då får de en ny syn på Sverige. Det är inte så tråkigt, bara nästan.
Nu fattas bara att alla i Sverige ska skaffa sig en massa barn så är vi ett minikina. Men alla vet ju redan att vi är ett miniUSA. Men dom har inga svävande bussar så det går inte. Vi får helt enkelt bli ett minikina. Punkt slut. USA skulle inte ta emot svävande bussar för dom är ju så perfekta och blablabla, dom vill ju bara ha det som dom själva har kommit på och en massa krig, verkar det som i alla fall.

En fördel med svävande bussar är att inga avgaser skulle komma ut.
Jag har dock ingen aning om vad dom skulle gå på. Luft kanske?
Man trodde ju att jorden skulle gå under i millennieskiftet, men det såg ju alla att den inte gjorde. För vi lever ju än, tror jag i alla fall. Fast vi kanske lever i Matrix, det vi ser är inte det vi ser. Utan världen är en massa siffror, gröna sådana. Verkligheten, eller ja, verklighet och verklighet. Denna "verklighet" är bara en massa
hallucinationer. Skulle en svart man, med svart skinnrock komma fram till mig och fråga om jag ville ha antingen ett blått piller, för att se Verkligheten, med stort V, eller det röda, och stanna kvar i denna lögn. Skulle jag ta det röda, slita av honom rocken och springa iväg och räcka ut tungan mot honom. Jag vill ha hans rock.
Man blir lite paranoid av att tänka "lever vi i The Matrix, eller lever vi i... Öh... denna... Värld?" Men det är ganska kul när man tänker efter. För tänk om det verkligen är så. Jag tror att det inte finns några bussar där. Så då slipper man vänta och bli tjurig och irriterad på det. Men då borde det ju inte finnas några svävande bussar, och det är ju sorgligt. Så jag tror jag håller mig kvar till denna "verklighet" nu med litet v.
För detta är ju inte verkligheten, eller hur var det nu?
Jag tror jag skippar detta ämnet och gör något annat.
Nu vet vi i alla fall att det kommer att dyka upp mer bussar, på nått vänster


Kommentarer
Postat av: Soph

Haha! Memories!

2008-02-07 @ 18:41:06
URL: http://soph.se
Postat av: emelie

Var du typ drogad eller full när du skrev detta? Ett tag trodde jag du glömt av bussarna när du pratade om the matrix men sen kom dom tillbaka! Jag skrattade jättemycket! Den är rolig! Undra vad Kajsa skulle säga om dina svävande bussar... Fast hon kanske med ser dom (det kanske är därför hon är där hon är...) haha

2008-02-07 @ 22:11:46
URL: http://transylvania.blogg.se
Postat av: Soph

Men hallå! Kajsa HAR ju läst detta :D Det är det som är det bästa, haha!

2008-02-07 @ 22:44:15
URL: http://soph.se
Postat av: Emmaa

Hahahaha! Gud vilka minnen! Inte konstigt att Kajsa hamna där hon hamna! Skratt

2008-02-07 @ 22:45:14
URL: http://Emmlala.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag hade jäkligt kul när jag skrev den. Och Kajsas kommentar var "Ja, du har ju rätt livlig fantasi.. Du borde nog försöka tygla den lite..."

2008-02-08 @ 17:36:52
URL: http://humsibum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0