2007

Så sitter man här och väntar på att få gå till jobbet. Ska leka med spökena ikväll hade jag tänkt.


Jag har tänkte länge att jag ska försöka sammanfatta detta år.

År 2007.

Det har gått fort.

För fort.

Det känns som igår som man satt där, en tisdag, väntade på Annas sms.

Som man satt i bilen på väg ner till en veckas frihet.

Veckan gick fort.


Det känns som att det var igår som vi satt uppe den där natten och pratade för första gången. Början på lycka. Trodde jag.


Det har hänt mycket och jag vet att jag har förändrats.

På något sätt kanske det är som väntat, man blir ett år äldre och ett år visare och ett år lugnare.


På senare tid har jag blivit likgiltig.

Men jag har även hittat mig själv, eller en del av mig trots allt.


Vad har mer hänt?


Jag har slutat skolan.

Studenten ägde rum i juni.

Jag var inte där.

Jag kommer aldrig ångra att jag valde festivalen.

Jag började jobba dagen efter hemkomsten från festivalen. Dock bara ett möte, men det räckte för att jag nästan somnade i en snorpöl i feberyran.

Jag är kvar där än och jag trivs.


Jag har gått med i facket och jobbar på att bli med i arbetsförmedlingen. Men tummen vet sin plats i röven.


Mamma har äntligen fått sin efterlängtade operation men är fortfarande inne på rehabtid. Men hon har i alla fall kommit hem.


Många har flyttat. Jag har ingen kontakt med någon från skolan i princip.

Men det är inget som stör mig. Jag trivs med att sitta ensam hemma om helgerna och kolla på film och äta gott. Det är trevligt.
Jag är bra på att ljuga också...



Att sammanfatta ett helt år är rätt svårt.

Men någon gång lär man sig väl att börja anteckna vardagen.


Jag planerar att stanna i min cyniska bubbla ett tag till, med vetekudden.

Där känner jag mig trygg.


Jag har dock inte kommit iväg till en egen lya, men det har sina anledningar.


Åldern gör en visare, jag är bara 20år, men detta år har visat mig väldigt mycket.

Det har lärt mig mycket och jag har vuxit.

Men jag antar att man lär sig en del när folk omkring en tar en för givet.


Okej, vad var bra och vad var dåligt med året.

Hmm.. Jag vet inte. Sånt är alltid svårt att lista. Jag kan bara nämna småsaker som vart kul. Festivalen hade sina ljusglimtar. Studenten var kanon.

Mitt studentfirande rockade. Nej, detta går inte. Det är så allmänna grejer att det är lite givet att man tar en festival som bra.

Det har inte hänt något över det vanliga som är bra.

Det enda skulle i så fall vara att jag vuxit, som jag redan nämnt.



Jag skiter i detta.


2007 kan kyssa min röv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0